قوانین آموزشی بنگلادش

قوانین آموزشی بنگلادش

دانش آموزان بنگلادشی از سن 6سالگی تا 10 سالگی خود را در دوران ابتدایی این کشور سپری می کنند. و بعد از آن یعنی در سن 11 سالگی وارد دوره ی متوسطه شده و تا پایان 17 سالگی در این مقطع مشغول به تحصیل هستند. سن تعیین شده برای آغاز هر کدام از این پایه های تحصیلی، از قوانین آموزشی بنگلادش می باشد که تبعیت از آن برای همه ی افراد کشور لازم و ضروری است.

تقسیم شدن دوره ی تحصیلات متوسطه در بنگلادش به دو دوره ی متوسطه مقدماتی و متوسطه ی تکمیلی نیز یکی دیگر از قوانین آموزشی بنگلادش می باشد که مبین نکات زیر در رابطه به هر کدام از این دوره ها میباشد.

دوره ی متوسطه در بنگلادش

دوره ی متوسطه ی مقدماتی بازه ی سنی 11 تا 13 سالگی افراد را در بر میگیرد و به صورت عمومی همه ی افراد ملزم به تحصیل در این دوره هستند.

دوره ی متوسطه ی تکمیلی اول ،مدت دو سال فرآیند آموزشی را سپری کرده و در پایان این دوره آزمون سراسری بنگلادش برای اخذ گواهینامه ی ssc برای افراد برگزار میشود.

دوره ی متوسطه ی تکمیلی :

افرادی که در دره ی قبل موفق به اخذ ویزای تحصیلی بنگلادش و گواهینامه ی فوق میشوند میتوانند به این دوره وارد شده و ادامه ی تحصیل دهند که در پایان گواهینامه ای موسوم به hsc به این افراد داده میشود.

در تمام این دوره ها انتخاب اینکه دانش آموز با کدامیک از دو زبان تحصیلی بنگالی و یا انگلیسی مشغول به تحصیل شود، با خود فرد بوده و در انتخاب هر کدام کاملا آزاد است. که این مورد نیز یکی از استثناء های  قوانین آموزشی بنگلادش می باشد.

شرایط تحصیل در دانشگاه های بنگلادش

در کشور بنگلادش سطوح مختلفی از تحصیلات در دانشگاه های بنگلادش ارائه میشود که برای آنها نیز مقررات خاصی در زمینه ی طول دوره ها، زبان تحصیل در هر مقطع ، مدرک اعطایی بعد از هرکدام از مقاطع و... تدوین شده که همگی آنها در زمره ی مجموعه قوانین آموزشی بنگلادش قرار میگیرند. 

به طور مثال، طول دوره ی 5.5 ساله برای تحصیل در بنگلادش در گروه های آموزش پزشکی در دانشگاه های این  کشور، از جمله قوانین آموزشی بنگلادش برای دانشجویان پزشکی میباشد.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تحصیل در خارج از کشور به وبسایت لگال اپلای مراجعه فرمایید
021-88288200
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.