قوانین آموزشی روسیه


قوانین آموزشی روسیه

در کشور روسیه دانش آموزان تحصیلات ابتدایی را از سن 6 سالگی آغاز کرده و تا 10 سالگی در این پایه درس میخوانند.

پرداخت هزینه های مربوط به تحصیل در دوره ی متوسطه توسط دولت این کشور، تضمین شده و به صورت یکی از قوانین آموزش در روسیه درآمده است.

گذراندن آموزش های دوره ی متوسطه شامل  دوره ی متوسطه ی مقدماتی با حدود 5 سال تحصیل و متوسطه ی تکمیلی با طول دوره ای دوساله ، یکی از الزامات و قوانین آموزشی روسیه در این زمان برای افراد میباشد.

نحوه ارزیابی دانش آموزان در روسیه

سیستم ارزیابی به وسیله ی دادن نمره 1 تا 5 ، که به ترتیب از نمره ی یک که بیانگر مردودی در درس مورد نظر بوده تا 5نمره  به معنای عالی ترین سطح علمی در آن درس می باشد، از دیگر قوانین آموزشی روسیه در زمینه ی ارزیابی تحصیلی دانش آموزان میباشد.

شرایط ورود به دانشگاه در روسیه

دانش آموزان با داشتن ویزای تحصیلی روسیه و مدرک دیپلم دبیرستان میتوانند به دانشگاه ها رفته و ادامه ی تحصیل بدهند . منتها استفاده از زبان روسی به عنوان زبان آموزشی در دوره ی لیسانس ، به عنوان یکی از قوانین آموزشی روسیه در زمینه ی آموزش عالی است که باید مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار بگیرد. افراد به مدت 4 سال میتوانند در دوره ی کارشناسی برای اخذ مدرک لیسانس ، در دانشگاه ها درس بخوانند .

مدرک لیسانس در روسیه

فرد با داشتن مدرک لیسانس میتواند برای ادامه ی تحصیل در روسیه در مقاطع بالاتر تحصیلی در این کشور اقدام کند و بعد از دو سال با دریافت مدرک این مقطع، برای دوره ی دکتری پیش قدم شود. البته یکی از قوانین آموزشی روسیه در زمینه ی تحصیل در این دو مقطع ، تدریس دروس به دو زبان روسی و انگلیسی میباشد که چنان چه فردی دوره ی تدریس زبان انگلیسی را انتخاب کند ، می بایست مدرک آیلتس 6 تا 6.5 را داشته باشد.


اجازه ی کار دانشجویی به تناسب مقطع تحصیلی و نیز امکان بهره مندی از بورسیه ها به خصوص در دوره ی دکتری این کشور نیز، از جمله قوانین آموزشی روسیه بزای تامین هزینه های زندگی در روسیه در مرحله ی آموزش عالی میباشد.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تحصیل در خارج از کشور به وبسایت لگال اپلای مراجعه فرمایید
021-88288200
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.