شرایط پذیرش در دانشگاه های اتریش

شرایط پذیرش در دانشگاه های اتریش

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در اتریش برای دانشجویانی که خارجی هستند اینگونه است که نیاز به مدرک زبان آلمانی ندارند و همه دانشجویان می توانند بعد از پذیرش برای تحصیل رایگان در اتریش مربوطه دوره های زبان را طی کنند. برای افرادی که مدرک زبان آلمانی ندارند باید سه ترم دوره زبان آلمانب ببینند که هزینه دوره زبان  آلمانی برای هر ترم ۳۸۰ یورو است.

درباره اتریش

اتریش مهد موسیقی و معماری جهان بوده و دانشجویان خارجی فارغ التحصیل مخصوصا در این رشته ها دارای امتیازات بالایی در کل دنیا جهت ادامه تحصیل در اتریش و کار می باشند. و هزینه های تحصیل در دانشگاه های اتریش در تمامی مقاطع و درتمام رشته ها تک نرخی و تقریبا رایگان است.

هزینه تحصیل در اتریش

برای هزینه تحصیل در اتریش با داشتن ویزای تحصیلی اتریش باید گفت که شهریه هر ترم ۳۸۰ یورو ( نصف شهریه دانشگاه آزاد در مقطع لیسانس و یک چهارم شهریه دانشگاه آزاد در مقطع فوق لیسانس) می باشد، که با شرایط معدلی مختلف بیشتر این مبلغ نیز به دانشجو مسترد می گردد .

بعضی از دانشگاه ها مانند گراتس این شهریه را در صورتی که دانشجوی ایرانی حداقل ۹ واحد در ترم گذرانده باشد به صورت کامل بازمیگرداند

شرایط تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاهی ایران

شرایط تحصیل در اتریش اینگونه است که اگر کسی در ایران لیسانس دانشگاه آزاد باشد نمی تواند برای فوق لیسانس نا پیوسته اقدام کند بلکه باید برای مقطع فوق لیسانس پیوسته درخواست دهند و بعد از ورود به دانشگاه درخواست ارزشیابی مدارک تحصیلی خود را دهد که آنجا معلوم می شود از کدام ترم لیسانس می تواند تحصیلات تکمیلی در اتریش را شروع کند و پیوسته تا فوق لیسانس ادامه دهد.

شرایط پذیرش در اتریش با مدرک لیسانس

برای تحصیل در اتریش با دیپلم و لیسانس باید به لیسانسیه های دانشگاه های دولتی گفت که میتوانند برای فوق لیسانس اقدام کنند اما این باز هم بستگی به خود دانشگاه در اتریش دارد زیرا سطح تحصیل اتریش نسبت به ایران یک سال جلو تر است و شاید بعضی از واحد های آنها را بپذیرند و یک سال پایین تر بنشیند و بعد می تواند ادامه تحصیل دهد.

بطور کلی باید مدارک تحصیلی به اتریش یا دانشگاه وین فرستاده شود و خود دانشگاه با توجه به ریز نمرات متقاضی تعیین کند که شخص از چه ترمی در اتریش می تواند شروع به ادامه تحصیل نماید

شرایط پذیرش در مقطع دکتری در اتریش

برای دکترا و رشته های پزشکی رایگان در اتریش خیلی سخت می توان اقدام کرد زیرا باید در اتریش استاد راهنما پیدا شود و معمولا این امر با موفقیت امکان پذیر. به دانشجویان متقاضی دوره دکترا پیشنهاد شود که حتماٌ اول دوره فوق لیسانس بگذرانند و بعد برای دکترا اقدام کنند.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تحصیل در خارج از کشور به وبسایت لگال اپلای مراجعه فرمایید
021-88288200
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.