شهریه رشته های پزشکی در روسیه

تحصیل در رشته ی پزشکی در کشور روسیه از امکانات بسیار بالا و عالی برخوردار است. کسی که تصمیم به ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارد کشور روسیه یک گزینه ی عالی برای ادامه تحصیل رایگان در روسیه و شرایط تحصیل در روسیه و هزینه ی زندگی در روسیه است. در رشته ی پزشکی است. در میان دانشگاه های برتر جهان 30 دانشگاه در کشور روسیه در ردیف این دانشگاه ها قرار دارند. تحصیل پزشکی در این کشور از استاندارد های زیادی برخوردار است.

سیاست دولت روسیه براس تحصیل

دولت روسیه به افرادی که از خارج از کشور جهت تحصیل در این رشته وارد می شوند احترام زیادی قائل بوده و امکانات عالی را برایشان فراهم می کند. سیستم اموزشی در روسیه تا پنجاه درصد به متقاضیان خارجی در تحصیل در دانشگاه های روسیه تخفیف می دهد. به همین دلیل سالانه افراد زیادی این کشور را برای ادامه تحصیل در رشته ی پزشکی انتخاب می کنند.

مدت زمان تحصیل در روسیه در رشته پزشکی

تحصیل در کشور روسیه در رشته ی پزشکی شامل دو ترم است:ترم اول از ماه سپتامبر شروع شده و در ماه ژانویه به پایان می رسد. ترم بعد در این کشور از ماه فوریه شروع می شود و تا پایان ژوئن ادامه دارد. هر ترم دارای امتحاناتی است که امتحانات ترم اول در ماه ماه ژانویه و امتحانات ترم دوم در ماه ژوئن برگزار می گردد. مزیت تحصیل پزشکی در کشور روسیه این ایت که دانشجویان هم می توانند در زمستان تعطیلات داشته باشند هم در تابستان. 

هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی

علاوه بر هزینه ای که برای تحصیل پرداخت می شود فرد می بایست هزینه ای را بابت زندگی کردن نیز پرداخت کند به طور کلی فرد برای مخارج زندگی در این کشور در هر ماه 100 دلار هزینه می کند. هزینه های تحصیل نیز به این صورت است که فرد به منظور اقامت در خوابگاه 300 دلار در هر سال و بابت هزینه ی تحصیل در رشته ی پزشکی 5000 دلار می بایت پرداخت کند.


برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تحصیل در خارج از کشور به وبسایت لگال اپلای مراجعه فرمایید
021-88288200
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.