قوانین آموزشی در ترکیه


قوانین آموزشی در ترکیه

استارت تحصیلات در کشور ترکیه از سن 6 سالگی فرد زده میشود و طول دوران آن تا دوازده سالگی میباشد. دانش اموزان باید 5 سال را در مقطع ابتدایی بگذرانند و در این دوران به فراگیری زبان انگلیسی مشغول میشوند که البته در برخی مدارس خصوصی زبان های آلمانی،فرانسوی و اسپانیایی نیز در کنار زبان انگلیسی به دانش آموزان اموزش داده میشود. تحصیل در دوره ی ابتدایی در مدارس دولتی ترکیه به صورت رایگان بوده اما در مدارس خصوصی هزینه های تحصیل در ترکیه از دانش اموزان دریافت میشود. این ها به اولین قوانین آموزش در ترکیه محسوب میشوند.

دوره ی راهنمایی در ترکیه

دوره ی راهنمایی در ترکیه 3 سال تعریف شده است که فراگیری زبان حارجی در طی این دوره نیز، جزو قوانین آموزشی ترکیه میباشد.

بعد از این دوره افراد وارد مقطع متوسطه میشوند که در پایان 4 سال تحصیل در این دوره، امتحان نهایی برگزار شده و افراد در صورتی قبولی در این امتحان میتوانند در دانشگاه های ترکیه مشغول به تحصیل شوند.

سیستم آموزشی تحصیلات دانشگاهی در ترکیه تطابق زیادی با استانداردهای آموزشی در آمریکا دارد.

یکی از الزامات و قوانین آموزشی در راستای پذیرش در دانشگاه های ترکیه ، اخذ و ارائه دادن مدرک دیپلم پایان تحصیلات دبیرستان میباشد.

نحوه آموزش در ترکیه

آموزش به زبان های ترکی، آلمانی ، انگلیسی و فرانسوی در سطح تحصیلات دانشگاهی این کشور ، یکی از قوانین آموزشی ترکیه در رابطه با ورود به دانشگاه ها و شروع تحصیل رایگان در ترکیه به صورت  آکادمیک است. که استفاده از هر کدام از این زبان ها به عنوان زبان آموزشی،بسته به نوع دانشگاه و رشته متفاوت میباشد.

 البته تقریبا همه ی  دانشگاه ها در دوره ی لیسانس دروس را تنها به زبان ترکی استانبولی ارائه میدهند.

آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه

در شمار دیگر قوانین آموزشی ترکیه، لزوم شرکت افراد در آزمون های ورودی هر دانشگاه جای میگیرد.که این آزمون ها بیشتر برای ورود به دوره های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های این کشور برگزار میشوند.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تحصیل در خارج از کشور به وبسایت لگال اپلای مراجعه فرمایید
021-88288200
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.