شهرهای معروف پرتغال


شهرهای معروف پرتغال

 کشور پرتغال به دلیل داشتن شرایط تحصیل در پرتغال و تحصیل رایگان در پرتغال و اقتصاد پویا و روبه رشد ، مراکز علمی قدرتمند در دنیا ، توریستی بودن و دانشگاه های پرتغال و هزینه زندگی در پرتغال و ویزای تحصیلی پرتغال و بسیاری از عوامل دیگر، همواره شاهد سفر کردن تعداد زیادی افراد خارجی به این کشور استو بعضب از شهرهای این کشور دارای موقعیت های خاصی در زمینه های متقاوت بوده و به همین دلیل در شمار شهر های معروف پرتغال هستند. از جمله این فهرست:

شهر لیسبون:

لیسبون پایتخت کشور پرتغال است که بیشترین حجم از ثروت و دانشگاه های معتبر پرتغال را دارا میباشد . این شهر دومین مرکز اقتصادی در شبه جزیره ی ایبری است و یکی از مهم ترین شهر های اتحادیه ی اروپا محسوب میشود. 
عمارت بلم، قطار برقی بندی ، خیابان آگوستا و قلعه ی سنت جورج از مناطق دیدنی شهر لیسبون هستند. امروزه به علت مهاجرت مردم به شهر مادرید، جمعیت این شهر رو به کاهش رفته است. مردم لیسبون مدمانی خون گرم و پایبند به اصول خانوادگی هستند. 
شهر پورتو: یکی از قطب های مهم اقتصادی در پرتغال است که به عنوان شهری صنعتی تعداد زیادی توریست را به باردید از مناطق مختلف خود جذب مینماید.زبان رسمی در این شهر پرتغال و ئاحد پول آنجا یورو ست. و از نظر هزینه ای از دیگر شهرهای اروپایی مقرون به صرفه تر است.

شهر کویمبرا:

این شهر یکی از شهرهای معروف پرتغال بعد از لیسبون و پورتو میباشد که نقش بارزی در مرکزیت کشور  ایفا میکند و نیز به شهر دانشگاهی پرتغال معروف است ویکی از قدیمی ترین دانشگاه اروپا و همچنین دانشگاه معروف کویمبرا که متعلق به خود کشور پرتغال است را در خود دارد. بر طبق صلاحدید دولت پرتغال این شهر به عنوان شهری دانشگاهی باقی مانده و به هیچ وجه صنعتی نیست. اما به دلیل اینکه دانشجویان زیادی در آن رفت و آمد دارند ، ماکز تفریحی و خرید بسیاری ، در نقاط مختلف آن وجود دارند.

شهر ابیدوس:

این شهر در 100 کیلومتری شمال لیسبون واقع شده که در سال 1282 پادشاه پرتغال آن را در روز عروسی شان به همسرش هدیه کرد! به همین دلیل این شهر به شهر ازدواج مشهور شد و بسیاری از زوج ها آنجا را برای گذراندن ماه عسل انتخاب میکنند . وجود قلعه ای بزرگ، خیابان های سنگی، بالکن های تزیین شده و نیز دیوار های سفید جذابیت خاصی به  شهر داده است و به همین دلیل شهری رویایی برای گردشگران محسوب میشود.
برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تحصیل در خارج از کشور به وبسایت لگال اپلای مراجعه فرمایید
021-88288200
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.