اشنایی با جغرافیای سیاسی،اجتماعی و اموزشی فرانسه

آشنایی با فرانسه

فرانسه کشوری پهناور واقع در اروپای غربی است این کشور یکی از سه کشوری است  که در هر دو اقیانوس اطلس و مدیترانه واقع است این کشور دارای نقشه ای به شکل شش ضلعی می باشد. کشور فرانسه یکی از بزرگ ترین کشور های اروپای غربی است و مساحت ان تقریبا به اندازه ی افغانستان می باشد. این کشور دارای 67 میلیون جمعیت است که در اروپای غربی پس از آلمان   پر جمعیت ترین کشور است. پایتخت کشور فرانسه شهر زیبا و تماشایی پاریس می باشد.

گردشگری در فرانسه 

پس از قرون وسطا فرانسه به عنوان یکی از نیرو های برتر اروپا معرفی شد. کشور فرانسه به دلیل دارا بودن تعداد زیادی هنرمند از زمان قدیم تا کنون مهد فرهنگ و هنرمندی جهان است. کشور فرانسه هر ساله 83 میلیون گردشگر را به خود جذب می کند که دلیل ان دارا بودن میراث جهانی یونسکو است. مجلس فرانسه دارای دو بخش است شورای ملی و سنا شورای ملی از اعضایی تشکیل شده است که توسط خود مردم و با رای مستقیم  انها به مدت پنج سال انتخاب می شود. این مجلس قدرت انحلال کابینه ی دولت را داراست. 

مجلس دوم سنا است که یک مجلس کوچکی است که توسط شورای ملی کشور فرانسه به مدت 5 سال انتخاب می شوند. 

فرانسه دارای 26 استان است که از این 26 استان،22 استان در داخل کشور فرانسه و 4 استان مربوط به ماورای دریاها می باشد . 

جهت ادامه تحصیل در فرانسه طبق قانون فرانسه افراد غیر اروپایی می بایست ویزا ی تحصیلی را اخذ نمایند.

تحصیلات در فرانسه 

تا چند سال قبل آموزش عالی در فرانسه چند قسمت داشت:قسمت اول سیکل اول نامیده می شد که دو سال به طول می انجامید و به منزله ی فوق دیپلم بود. قسمت دوم سیکل دوم نامیده می شد که شامل لیسانس و فوق لیسانس بود و دوره ی سوم شامل دکترا بود و در پایان فرد می بایست یک پایان نامه ارائه می داد. اما امروزه فقط شامل یک مرحله به نام دکترا است که در اخر فرد می بایست یک پایان نامه ارائه دهد.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تحصیل در خارج از کشور به وبسایت لگال اپلای مراجعه فرمایید
021-88288200
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.