رشته های پزشکی رایگان در آلمان

رشته های پزشکی رایگان در آلمان

مهاجرت به کشور آلمان به عنوان کشوری که امکان تحصیل در رشته های پزشکی رایگان در آلمان و نیز در سایر رشته ها را برای دانشجویان به وجود اورده است در سال های اخیر روند رو به رشدی را طی کرده است.

دانشگاه های آلمان

دانشگاه های کشور آلمان با داشتن سطح بالای علمی در تمام دنیا، بهترین دوره های تحصیلی را در مقاطع مختلف برای دانشجویان پزشکی ارائه می دهند. 

در مورد هزینه های تحصیل در آلمان می توان گفت که به غیر از رشته هایی که دانشجویان در دانشگاه های خصوصی این کشور انتخاب کرده و مشغول به تحصیل در آن ها می شوند ، برای ادامه ی تحصیل در گروه علوم پزشکی و دندان پزشکی می توان تقریبا تمام رشته ها را در شمار لیستی تحت عنوان رشته های پزشکی رایگان در آلمان قرار داد.

تمام دانشگاه های دولتی کشور آلمان ، اقدام به ارائه ی رشته های پزشکی رایگان در دوره های مختلف کرده اند که دانشجو هیچ هزینه ای را به عنوان شهریه برای تحصیل در این رشته ها پرداخت نمی کند.

رشته های پزشکی در آلمان

اما علی رغم این که دانشجو می تواند با حمایت دولت در رشته های پزشکی  در دانشگاه ای مختلف مشغول به تحصیل در آلمان شود اما باید هزینه ی اندکی بابت خرید کتاب و ملزومات تحصیلی ، اجاره ی خوابگاه، هزینه ی بیمه ی دانشجویی ، هزینه ی حمل و نقل و ... را خودش تامین نماید.

پیش تر اشاره شد که تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های خصوصی آلمان دارای شهریه می باشد.

بورسیه ی تحصیلی در آلمان

اما استثنایی بر این اصل هم وارد شده است و آن هم این که چنان چه دانشجو از جانب این دانشگاه ها بورسیه شود می تواند همانند دانشگاه ها و مراکز دولتی در این کشور، از امکان تحصیل در رشته های پزشکی رایگان در آلمان در این دانشگاه ها نیز بهره مند گردد. 


جهت کسب اطلاعات بیشتر  با مشاوران لگال اپلای در تماس باشید

021-88288200

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.